e-Kadry i płace

Chętniej szukamy pracy przez media społecznościowe 2014-05-25


Obecnie na rynku pracy najchętniej poszukiwani są specjaliści w zakresie informatyki, nauk ścisłych oraz inżynierowie. Osoby bezrobotne coraz częściej korzystają z mediów społecznościowych. Zyskują na tym również firmy, które w ten sposób przeprowadzają proces rekrutacji.

Blisko 60 proc. Polaków deklaruje, że korzysta z mediów społecznościowych. Większość to ludzie młodzi, którzy coraz częściej wykorzystują je przy poszukiwaniu pracy. Także pracodawcy przekonują się do e-rekrutacji, jednak dzieje się to powoli i dotyczy tylko części rynku.

W Polsce prawie co piąty pracodawca deklaruje, że przy szukaniu kandydatów korzystało z takich mediów, jak Facebook, Twitter czy LinkedIn. Z roku na rok odsetek ten jest coraz większy, ale w porównaniu z innymi krajami – wciąż niewielki. W USA odsetek wynosi 89 procent.

Źródło: Newseria.pl