e-Kadry i płace

Oferta pracy tylko w jednym mieście 2011-10-16


Wiceminister pracy Czesława Ostrowska w odpowiedzi na zapytanie poselskie wyjaśniła, że firma, która chce zatrudnić pracownika, może zgłosić ofertę pracy tylko w jednym powiatowym urzędzie pracy.

Z wyjaśnień wiceminister wynika, że pracodawcy nie mogą dziś złożyć oferty w dwóch urzędach pracy, jak było to przed 1 lutego 2009 r. Firma, która chce znaleźć pracownika, ma do wyboru dowolny powiatowy urząd pracy, ale musi wybrać tylko jeden z nich.

Zdaniem wiceminister Ostrowskiej, ograniczenie to wprowadzono między innymi po to, żeby uporządkować postępowanie urzędów pracy z przyjmowanymi ofertami pracy.

Z wyjaśnień wiceminister pracy wynika, że dziś, jeżeli urząd pracy nie ma kandydata odpowiadającego oczekiwaniom pracodawcy, to powinien poinformować o wakacie inne powiatowe urzędy pracy.

Źródło: PAP